Lurer du på hva slags prosjekter vi jobber med? Her ser du noen casebeskrivelser av oppdrag vi har gjort i det siste, for EiendomsMegler 1, NIBE.no og Sonans.

Tekster til EiendomsMegler 1s nye nettsider

Skjermbilde 2015-09-24 kl. 17.28.16

Kundens utfordring: Da EiendomsMegler 1 skulle lansere nye nettsider og oppdatere innholdet etter ny språkprofil, tok de kontakt med oss. Det hastet, som det ofte gjør med både små og store kunder. Oppgaven var ikke liten, og vi fikk den i hendene da det var mindre enn to uker igjen til lansering.

Kundens ønske/mål: EiendomsMegler 1 ønsket å fornye språket, og bort skulle alt av formelle formuleringer og tungt, passivt språk. Det skulle vike for mer lekne og lette vendinger, i tonen «som om du snakket til en venn».

Slik løste vi oppgaven: Etter en innføring i språkprofilen, gikk vi løs på oppgaven, både med å gi de eksisterende tekstene en extreme makeover, men også med å forfatte helt nye tekster. Og jammen kom vi ikke i mål til lanseringen også.

Tilbakemeldingene fra EiendomsMegler 1 en var veldig gode. De sa «tusen takk til behagelige HvabeHager» for jobben og for smidigheten, og uttrykte at de var kjempefornøyde. Og da er vi fornøyde også!

Tekstene kan du se på Eiendomsmegler.no

Søkemotoroptimaliserte tekster til NIBE.no

Skjermbilde 2015-09-24 kl. 17.26.14

Kundens utfordring: ABK er Norges største importør av varmepumper. De skulle lansere helt nye nettsider på nibe.no i august, og da ønsket de også å heve kvaliteten på tekstene de hadde, i tillegg til å få på plass nye tekster.

Kundens ønske/mål: Et av hovedmålene for ABK var å bli mer synlig på nett gjennom søkemotoroptimalisert innhold. Videre ønsket de å befeste sin posisjon som et kompetansesenter innen varmepumper og varmeopptak – gjennom blant annet gode, informative tekster.

Slik løste vi oppgaven: Etter å ha utført en grundig søkeordsanalyse tok vi fatt på selve tekstarbeidet. Nye produktbeskrivelser, forbedring av artikler, unike metatekster og en helhetlig oppbygging og struktur av tekstene var noe av det vi gjorde. Etter lanseringen har de rapportert om nærmere 50 % økning på konverteringene gjennom nettsidene, sammenlignet med samme periode i fjor. De ble veldig fornøyd med jobben, og forteller at de har fått utelukkende gode tilbakemeldinger på de nye sidene.

Se tekstene på NIBE.no

Sonans ønsket engasjement og synlighet

Skjermbilde 2015-09-24 kl. 17.31.43

Kundens utfordring: Bakgrunnen for oppdraget var Sonans’ ønske om å skape større synlighet rundt kvaliteten på det skolen leverer og tryggheten elevene får ved å studere hos dem. Måten de ville vise dette på var gjennom konkrete resultater. Målgruppen var potensielle elever, elever som allerede går på skolen og alle andre som har interesse av skole og studier.

Kundens ønske/mål: Sonans ønsket, gjennom intervju med tidligere elever, å vise at alle har muligheten til utdanning, uavhengig av hvordan de har gjort det på skolen tidligere. I tillegg til artiklene om elevenes egne historier, har vi skrevet mer informative tekster, og også satt opp og sendt ut nyhetsbrev.

Les flere av sakene her

Slik løste vi oppgaven: Et lettlest og tydelig språk går igjen i alle tekstene, og målet med dem har vært å skape engasjement, basert på gode historier. I arbeidet med sakene har vi både telefonintervjuet og fysisk møtt elevene, lærerne og rådgiverne på Sonans. Flere av dem har vi også fotografert.

Etter hvert som sakene er blitt publisert på nett, har Sonans også delt dem i sosiale medier. Tilbakemeldingene har vært gode, med delinger, heiarop til dyktige elever og konkrete spørsmål til skolen. Og Sonans, de hadde følgende tilbakemelding:

«Vi har bestilt flere tekster til vårt e-magasin av HvabeHager, og har vært svært fornøyd med leveransen fra A til Å. HvabeHager forstod raskt hvilken tone og stil vi ønsket i tekstene slik at de passet inn i vårt konsept og målgruppe. De viste en god forståelse og et engasjement for det de skulle skrive om og var lett tilgjengelige og enkle å kommunisere med. I tillegg kom de med innspill hvis det var noe de så kunne gjøres på en annen måte enn hva vi hadde tenkt. Hvis du ønsker gode tekster, rask levering og en hyggelig samarbeidspartner, så vil jeg anbefale HvabeHager!».

– Ragnhild Zeiner Petersen, Digital markedsfører i Sonans Utdanning

Trenger du også teksthjelp?

Snakk med oss!