Ekspertintervjuer og B2B - innholdsmarkedsføring for Ahlsell

Gjennom godt innhold har vi hjulpet Ahlsell med å avkrefte myten om at de kan «lite om mye», og vise at de faktisk har kunnskap om så mangt.

UTFORDRINGEN

 

Ahlsells kongstanke er å gjøre det enklere å være proff – enten du er håndverker med eget firma eller en stor nasjonal entreprenør i byggebransjen. Grossisten har butikker og salgsavdelinger over hele Norge og selger alt fra strømskap og smarte arbeidsmetoder til skrutrekkere.

Som stor grossist kan Ahlsell derimot oppleve at størrelsen brukes mot dem. At de feilaktig oppfattes å kunne «lite om mye». I alle fall sammenlignet med smalere grossister.

 

KUNDENS ØNSKE

Ahlsell ønsket seg tekster som forteller at de er store, men at de samtidig sitter på nisje-ekspertise. Våre tekstforfattere fikk i oppdrag å skrive saker som fikk frem begge deler. Vi skulle fortelle historier om produkter og tjenester, og menneskene som lager, selger og bruker dem. Aller viktigst var det å få frem hvilken verdi det har for sluttkunden å velge Ahlsell.

Tekstene skulle gi matnyttig informasjon, bygge merkevare utad og innad – og være salgsfremmende.

SLIK LØSTE VI DET

Fra 2018 har vi skrevet artikler og blogginnlegg til Ahlsells nettside, deres egne magasiner, samt fagblader. Vi har vært ute på byggeplasser, verksteder og butikker for å snakke med engasjerte Ahlsell-ansatte, leverandører og sluttkunder. Det har vært utallige telefonsamtaler med engasjerte mennesker landet over. Når vi har fått oversikten over alt det positive med å velge Ahlsell, har det vært opp til oss å se hva som er historien og den beste vinklingen. I samarbeid med Ahlsells kommunikasjonssjef har vi skrevet saker som forteller at selskapet er en fremoverlent aktør som bygger det nye Norge.

«I Ahlsell har vi en sterk satsing på innholdsmarkedsføring i et B2B-perspektiv. Her er vi helt avhengige av gode samarbeidspartnere som klarer å sette seg inn i vår bransje og våre ambisjoner. HvabeHager har satt seg inn i tematikk og målgruppe på en effektiv og overbevisende måte – og evner å konvertere research og intervjuer om til engasjerende innhold som gir våre kunder en merverdi. Jeg kan med hånden på hjertet si at HvabeHager er svært behagelig å jobbe med.»

Brage Stenberg Johansen

kommunikasjonssjef, Ahlsell Norge

Vil du også ha hjelp med innholdsmarkedsføring?