UTFORDRINGEN
Technoport ønsket PR-hjelp i forkant av og under konferansen, og kom til oss for hjelp. Technoport er en årlig konferanse om innovasjon, entreprenørskap og kommersialisering, som skal videreutvikle fremtidens teknologibedrifter.
KUNDENS ØNSKE
De ønsket økt synlighet og flere påmeldinger til konferansen, som dette året kunne skilte med store navn som blant andre Charles Adler og Dirk Ahlborn. De ville ha hjelp med mediehenvendelser og oppfølging av disse, og at vi i tillegg sto for alt av pressemeldinger og annet mediearbeid.
SLIK LØSTE VI DET
Det første vi gjorde var å lage en plan for PR-arbeidet: Hvem ønsket vi at skulle dekke konferansen, og hvilke medier skulle få tilsendt info? Vi skrev og sendte ut pressemeldinger, sto for akkreditering av journalister, både før og under konferansen, i tillegg til at vi produserte pressestoff i etterkant av hver konferansedag.
Jobben resulterte i tidenes beste pressedekning for Technoport.
Gøril Forbord«Technoport er strålende fornøyd med arbeidet HvabeHager gjorde i forbindelse med Technoport-konferansen 2016. Gode tekster og pressemeldinger ble produsert på løpende bånd. Et veldig hyggelig og effektivt samarbeid som ga oss svært gode resultater. Dette gjør vi gjerne igjen.»