Selgende og søkemotoroptimaliserte nettsidetekster for Tpluss

Et kraftfullt kosttilskudd trenger nettsider som står i stil.

UTFORDRINGEN

Knallgode nettsider er noe av det viktigste for å lykkes med et nytt produkt. Da kosttilskuddet Tpluss skulle lanseres i 2017, ble vi utfordret på å lage rundt 20 søkemotoroptimaliserte nettsidetekster som balanserer det selgende og det faktabaserte. Tematikken? Kosttilskudd, testosteron og menns overgangsalder.

KUNDENS ØNSKE

Tpluss ville ikke bare selge kosttilskudd – de ønsket også å være en informasjonsplattform for menn som søker kunnskap om alt fra sunn livsstil til overgangsalder. Målet var å oppnå god synlighet i søkemotoren, og deretter få de besøkende til å legge Tpluss i handlekurven.

SLIK LØSTE VI DET

Å skrive fengende tekster var bare en liten del av arbeidet. Alt innhold om de kompliserte temaene skulle selvsagt være riktig. Vi sanket informasjon, leste fagtekster og snakket med eksperter. Deretter kunne vi utfolde oss kreativt. En stor del av jobben var å optimalisere tekstene etter alle Googles regler, for å sikre at menn på jakt etter kunnskap eller kosttilskudd fant veien til Tpluss. Vi lyktes, for etter noen få måneder hadde Tpluss både gull-, sølv- og bronseplass på søkefrasen «kosttilskudd for menn». Og ifølge dem, gikk salget så det suste.

Vil du også ha hjelp med selgende tekst?