Rekrutterer du dagen lang …

… eller skal «bare» finne THE ONE til teamet?

Uansett, det duger ikke med et «Vi ansetter»-skilt i vinduet. Eller på Finn.

Men selv om du legger flid i en utlysning, er det lett å rote seg bort i endeløse kravspekker, liksomgoder og klipp og lim fra forrige runde (som neppe var noe særlig bedre da). Det er bare synd at folka vi vil ha, forventer mer enn som så. I dagens marked må vi arbeidsgivere og rekrutterer skjerpe oss for å kunne konkurrere om de ypperste talentene.

Det betyr å skille seg ut. Og å fri til de rette menneskene.

Lettere sagt enn gjort, tenker du. Du vet jo at dette er viktig, det store spørsmålet er bare:

H V O R D A N?

Du skal få et lite hint<.
Det handler om å rette spotlighten på søker – show, don’t tell – og å erstatte glætte, generiske formuleringer med klare bilder av både hvorfor kandidaten vil elske både jobben og folka.

 

Få tilgang til opptak fra livesending:

 Hvordan skrive stillingsutlysninger som tiltrekker de beste (og rette!) folka?

 

Her vil du plukke opp tips og råd som vil forenkle jobben din, gi deg en saftigere søkerbunke og samtidig bygge merkevare.

Vi vil blant annet snakke om:

  • Vanlige tabber – og hvordan du unngår dem
  • Hva skiller en «njæ»-annonse fra en strålende en?
  • Konkrete tips og knep til hvordan du kan bli kongen i Finn-jungelen

Dette blir en uformell samtale mellom Camilla Hager og Nina Vennevold. Camilla er byråleder i HvabeHager, og Nina er senior tekstforfatter og rådgiver. Begge er drevne kursholdere, og holder blant annet skrivekurs om nettopp stillingsutlysninger.

 

Meld deg på og ta med notatboka