Vi kidnappet LinkedIn-eksperten.

Neida.

Han ble med frivillig.

Vi er nemlig rimelig begeistret for rådene LinkedIn-eksperten Fredrik Fornes deler – og måten han gjør det på. Så vi nøyde oss ikke med å stille opp mannsterk med notatblokker på foredraget han nylig holdt i Trondheim.

Vi ville ha mer.

Så vi tok han med oss hjem etterpå.

Eller til kontoret, da.

Og fikk enda flere tips. Som vi – selvfølgelig – bjudar på her.

Usikker på hvem han er?

Da anbefaler jeg at du søker han opp og følger han på LinkedIn. Da får du smarte tips om hvordan du bruker kanalen, bygger egen merkevare, skriver innlegg som treffer, stillingsutlysninger ++.

Så til saken.

Her er 3 ting vi lærte under en uformell kaffeprat med Fornes (som forøvrig ikke drikker kaffe sjæl):

  1. Du har nå mulighet til å legge inn en link i profilen din. Til nettsiden, nyhetsbrevet, boka di – eller hva enn.
  2. Du kan – og bør visst – legge inn en liten profilvideo hvor du forteller kort om hva du gjør for hvem. Ikke CV-en din i videoformat, men noe muntlig og enkelt, som om du snakker til den ideelle kunden din.
  3. Ønsker du flere følgere? Skru på «creator mode» på profilen din. Da kan folk trykke «Følg» fremfor å knytte kontakt. Terskelen for det er jo lavere enn å be om å bli «akseptert» som en kontakt.

LinkedIn er hot om dagen, og vi i HvabeHager leker oss med plattformen.

Noen ganger går det så det griner – som da Guro skrev dette innlegget, som sjekket av på alle boksene og gikk spinnviralt.

14 351 reaksjoner, 629 kommentarer og 83 delinger(!).

For inspirasjon, ta en titt på innlegget (og legg gjerne inn en kommentar for å hjelpe henne med å bikke 600 000 visninger).