Medicus i Trondheim er spesialister i gynekologi og assistert befruktning – og en av våre faste og kjære kunder. Når de i høst utvidet og flyttet klinikken fra Kalvskinnet til Solsiden, ønsket de at alle skulle få vite om det – og huske på å bestille time hos gynekolog.

Tekstforfatterne i HvabeHager fikk oppdraget med å finne ut hvordan.

Rosa Truse-aksjon

Etter en brainstorming med mange ideer og ulike vinklinger, landet vi på truseløsningen: I kjølvannet av Rosa Sløyfe-aksjonen hvor eksponeringen av rosa BH-er var stor, valgte vi å bruke truser for å minne damer på å også ta en sjekk hos gynekologen. De tre trusemodellene illustrerer at budskapet gjelder eldre så vel som yngre kvinner.

Tekstforfatterjobb – Truser for gynekologi

Prosjektledelse og rådgivning

Vi stod også for prosjektledelse, undersøkte priser og ga råd om hvilke kanaler og flater vi mente Medicus burde gå for. Resultatet ble tre store boards på Solsiden kjøpesenter, annonse i både papir- og nettutgaven av Adressa samt i Solsidens kjøpesentermagasin.

Dagen annonsen stod i papiravisen ble det meldt om stor pågang med telefoner fra damer som ville bestille time hos gynekolog, noe som kan tyde på trusene traff.

Dyktige designere i BLINK Print & Design satte form og farge på ideen.