Nye nettsider for MS-forbundet

Forening av to store nettsteder til én. Tekstproduksjon, prosjektledelse og språkvasking av nye ms.no. 

LITT OM OPPDRAGET

En tidlig septemberdag poppet et stort oppdrag opp i innboksen vår. MS-forbundet var på jakt etter en tekstforfatter som kunne hjelpe dem med masse innhold til nye ms.no. «Gjerne en med erfaring fra helsestoff. Og gjerne erfaring fra store nettsideprosjekter også. Kunne vi i tillegg hive oss rundt med det samme? Nye ms.no skulle nemlig lanseres om drøye 8 uker?» 

Svaret var selvsagt: «Ja. Ja – og ja!». I HvabeHager har vi bred erfaring med å skrive helserelaterte tekster, og vi har bygget opp flere nettsteder enn det er bokstaver i alfabetet (29, ja). Etter et par e-poster, og litt  omorganisering av kalenderen, var vi derfor 100 % klare for å si: klar, ferdig, kjør skrivesprint!  

LITT OM LØSNINGEN

Etter 6 spennende skriveuker, var vi klare for å vise verden nye ms.no – et faglig oppdatert, inkluderende og fremtidsrettet nettsted for alle som lever med ms. Ddirekte eller indirekte. Vi utviklet først en egen «kunnskapsbank om MS»; kvalitetssikret av fageksperter og et brukerpanel med MS-pasienter. I tiden fremover vil mer redaksjonelt og aktuelt innhold bli utviklet og publisert.

RESULTATET

I løpet av 6 skriveuker, fikk vi produsert, kvalitetssikret, brukertestet og publisert over 50 artikler, landingssider, faktabokser, lenkelister og… vi har nesten mistet oversikten. Takket være en rå og rutinert prosjektleder, dyktige og dedikerte Dekode, og et stjernelag av fageksperter og MS-pasienter ble prosjektet styrt stødig i havn innen lanseringen 10.november 2023.  

HVA VI LEVERTE

Tekstproduksjon – Prosjektledelse – Brukertesting (fokusgruppe) – Kvalitetssikring – Språkvask- og korrekturlesing – Brukeropplevelse

OM MS-FORBUNDET

MS-forbundet er en organisasjon for alle med MS, pårørende, helsepersonell og andre interesserte. Interesseorganisasjonen jobber for å ivareta og fremme interessene til mennesker med multippel sklerose (MS). 

Vil du også ha hjelp med innholdsmarkedsføring?