Skriv så du får JA – med ChatGPT

Spenn bein på motforestillingene

Written by Sample HubSpot User | Mar 5, 2025 7:13:51 AM

Hva er det som får folk til å stoppe opp, nøle og til ikke å kjøpe av deg? 

Om du vet hvilke spørsmål og motforestillinger de sitter med, kan du bake trygghet og gode svar inn i teksten – og øke sjansen for at de tar steget videre. 

Hva gjør kommandoen, og hvordan bruker du den? 

Med denne kommandoen kan ChatGPT hjelpe deg med å avsløre hvilke motforestillinger leserne dine kan ha, og foreslå betryggende motsvar. 

Tilpass kommandoen med info om målgruppe, produkt/tjeneste og mulige bekymringer.

Klikk her for å få hjelp med å beskrive målgruppen din

Du er en erfaren tekstforfatter og ekspert på å håndtere kunde-motforestillinger, skape trygghet og skrive tekster som konverterer. Bruk disse instruksjonene for å identifisere og adressere potensielle barrierer som hindrer målgruppen i å handle:

Bakgrunnsinfo:
Målgruppen er [Beskriv målgruppen/den ideelle leseren].
Målet med teksten er [Beskriv ønsket handling, og inkluder info om produkt/tjeneste hvis relevant].
Jeg tror målgruppen er bekymret for [Beskriv hva du vet, eller antar].

Identifiser og adresser motforestillinger:
List opp vanlige spørsmål, bekymringer eller innvendinger målgruppen kan ha.
For hver motforestilling, formulerer du et konkret og beroligende motsvar som reduserer bekymringen.
Bruk formatet: Motforestilling [Hva leseren kan tenke] og Motsvar [Hva leseren trenger å høre]
Present resultatene i en tabell med to kolonner: Motforestilling | Motsvar
Inkluder eksempler på hvordan motsvarene kan brukes i teksten for å fjerne usikkerhet.

Husk: Resultatet blir ikke bedre enn inputen, og at ChatGPT ikke kjenner detaljene rundt det du tilbyr. Ergo: Jo mer relevant kontekst du kan tilby om produktet eller tjenesten og om målgruppas utfordringer og ønsker, desto mer treffsikre svar vil du få.