UTFORDRINGEN
Trodde du avgjørelsen om å kjøpe bolig bare er styrt av fornuft? Tro om igjen. Det emosjonelle påvirker en hel del, og de færreste lar seg sjarmere i senk av byggematerialer og antall kvadratmeter. For å appellere til følelsene må det sterkere skyts til, noe EiendomsMegler 1 vet. Derfor kommer de til oss når de trenger tekster som skal overbevise potensielle boligkjøpere til å ta en titt på nye prosjekter eller når meglerne skal markedsføre seg selv.
KUNDENS ØNSKE
EiendomsMegler 1 vet som regel hvem de vil nå og hva målgruppen er opptatt av. Noen ganger skal boligprosjektene treffe den brede allmue, andre ganger skal den snakke til fiffen. Da må tekstene formuleres og spisses deretter, slik at leseren ser for seg livet i den nye boligen – og får lyst til å flytte inn med det samme.
SLIK LØSTE VI DET
Vi har skrevet utallige salgsoppgaver for EiendomsMegler 1s boligprosjekter. I tillegg har vi levert en rekke bloggartikler til innholdsmarkedsføring på portalen Hjem til deg og Boligavisa.
Vi har også holdt skrivekurs for eiendomsmeglere ved EiendomsMegler 1-kontorer rundt omkring i Norge, og delt våre beste tips til hvordan skrive boligprospekter som selger.
Terje Brandslet«Noen ganger er man spent, så spent på hva kommer. Og noen ganger, noen få ganger kommer ikke bare hva man forventet, men så mye mer enn det. Dette er en en slik gang. Takk Camilla for at du skriver slik du gjør. Dette var vidunderlig flott :)»
Kursdeltaker«Det beste med kurset var at vi fikk nytt perspektiv på skrivinga og at det fikk meg til å tenke over hva vi skriver»
Kursdeltaker«Det vi lærte var veldig relevant for bransjen, og kursholder viste frem gode eksempler, enkle ting jeg kan bruke selv»