Ansvar for sosiale medier for Sirkus Shopping

Manglende ressurser kunne i en periode ført til tørke i sosiale medie-kontoene til Sirkus Shopping. Heldigvis banket de på døra vår.

UTFORDRINGEN

Sirkus Shopping i Trondheim er et av landets største kjøpesentre, og bruker Facebook og Instagram flittig. Da de plutselig fikk utfordringer med interne ressurser, kunne de ikke lenger drifte SoMe-kontoene slik de ønsket. Å ansette noen var ikke et alternativ, til det var behovet for lite. Like fullt trengte de en betydelig mengde hjelp – og det raskt.

KUNDENS ØNSKE

Sirkus Shopping ønsket å overlate hele ansvaret for å lage og publisere innhold til oss. Det var viktig at de hadde noen som kunne følge opp på samme måte som om en ansatt ville gjort. Fra senterets side var det et ønske om en blanding av bilder, lenker, tilbud, videoer, konkurranser og stemningsrapporter. Ukentlige turer til senteret for å ta bilder, snakke med ansatte og lage innhold ble derfor en del av bestillingen.

SLIK LØSTE VI DET

Det første vi gjorde var å lage en innholdsplan, med oversikt over innlegg i begge kanaler. Denne ble kontinuerlig oppdatert, samtidig som vi håndterte og implementerte alle innspill fra både ledelsen og butikkene. I en periode på flere måneder var det vi som styrte Sirkus Shopping i sosiale medier.

Et eksempel verdt å trekke frem var konkurransen med «bli ny-dag». Innlegget som inviterte folk til å delta nådde ut til mer enn 100 000 mennesker. Og det på en side med 20 000 følgere! Et annet eksempel på stor rekkevidde er påskevideoen, som fikk mer enn 23 000 visninger.

 «Tusen takk for hjelpen med drift av sosiale medier som Facebook og Instagram for oss. Det har vært en stor fornøyelse å jobbe med dere og dere har utført en veldig fin jobb for oss, og vi er superfornøyde. Kjappe og nøyaktige, vi kommer definitivt til å benytte oss av HvabeHagers hjelp igjen i fremtiden, om det blir nødvendig. Lykke til videre med den fantastiske jobben dere gjør.»

Trine Foosnæs

daglig leder, Sirkus Shopping

Vil du også ha hjelp med innhold og sosiale medier?