Norsk Helseinformatikk – trivelige tekster om tunge temaer

Om å gjøre fagtung tekst fengende – for fagfolk og folk flest

UTFORDRINGEN

Norsk Helseinformatikk (NHI) er Skandianavias største helsenettside – oppdatert av leger, lest av helsepersonell, deg og meg. I tillegg til egne fagartikler publiserer NHI annonsørartikler. Annonsøren og reguleringer krever at disse er faglig presise, leseren krever at de ikke er kjedelige.

KUNDENS ØNSKE

NHI ønsket seg artikler som folk virkelig vil lese. De merket seg at også helsepersonell, selv om de forstår det tunge språket, foretrekker tekster med liv, puls og fortellergrep. Lar det seg forene med faglig presisjon?

SLIK LØSTE VI DET

Vi tar oss av hele prosessen, fra innledende brief til ferdig tekst. Det starter gjerne med et grundig «ekspertintervju» – som oftest med en lege. Deretter går vi inn i snekkerboden og spikker og flikker. Ut igjen kommer vi med en tekst som flere tusen leger og helsepersonell får glede av. Vi er blitt fortalt at ekspertintervjuene er NHIs mest populære artikler – stas for både annonsøren, dem og oss!

«Vi er svært fornøyde med det HvabeHager har levert. Våre oppdrag kan komme som lyn fra klar himmel, og HvabeHager, og spesielt Tarjei, har vært raske og fleksible når vi har trengt deres tjenester.

 

De bistår oss med produksjon av artikler og innhold for våre annonsører (innholdsmarkedsføring). De har gjennomført og skrevet flere intervjuer og artikler – alle omhandler helse, med ulike fokus og tema.

 

Kvaliteten på artiklene de leverer oppleves både av våre brukere, våre annonsører og oss selv som høy. Ofte er tematikken for artiklene veldig spesifikk, og målgruppen er stort sett helsepersonell og leger. Dette krever noe ekstra av en tekstforfatter, og vi opplever at HvabeHager leverer på alle punkter.»

Lise Damm Frederiksen

salgskoordinator, Norsk Helseinformatikk

Vil du også ha hjelp med tekstproduksjon?