Får medarbeiderne dine et søkk i magen når det plinger inn en e-post fra deg? Bruker de tid på å lure på hva du egentlig mente med det du skrev? Magasinet LederNytt har intervjuet Camilla om hvordan du skriver så du får med deg folka. Skroll videre eller trykk deg inn på artikkelen her for å lese hele saken.

 

Camillas 8 beste tips: 


1. Alle driver med salg og innsalg, hele tiden.
For å lykkes, må du se det gjennom leserens briller og få frem «what’s in it for me» for dem.

2. Skrivestilen bør matche lederstilen.

3. Husk at alt av kroppsspråk og mimikk forsvinner når du skriver.

4. Speil mottakeren for å skape kjemi. Bruker hen emojis og et uformelt språk, kan du tilpasse deg i samme retning.

5. Tenk gjennom hvilke ord du bruker. Små justeringer i ordvalg kan ha stor effekt.

6. Test ut ChatGPT som et hjelpemiddel. Med de rette kommandoene, kandu bruke den som en personlig skriveassistent.

7. Skriv et personlig bursdags- eller julekort for hånd til de ansatte. Det settes ekstra stor pris på.

8. Vær forsiktig med å gi negative tilbakemeldinger skriftlig. Positiv tilbakemelding, derimot, kan gjerne sendes skriftlig – også i plenum.


Her kan du ta en kikk på hele artikkelen: