Derfor mislykkes bedrifter med innholdsproduksjon

Nettsatsingen går ikke som planlagt. Informasjonen på nettsiden er utdatert og bloggen er død. Nyhetsbrevet en saga blott og ambisjonen om jevnlig digital innholdsproduksjon falmer i kantene. Lyder det kjent?

Undersøkelser viser…

Intensjonen er så god, og alle er enige om at det er viktig. Så hvorfor går det så altfor ofte skeis? Sticky Content utførte i 2012-2013 en brukerundersøkelse blant 365 bedrifter. De spurte svarte at dette er de vanligste årsakene til at innholdsproduksjonen ikke går som planlagt:

  • Manglende forståelse: Nesten 60 % av de som svarte på undersøkelsen forteller at den største utfordringen når det kommer til å produsere innhold i organisasjonen, er det enkle faktum at «folk ikke forstår hva godt innhold er.»
  • For mye å gjøre, for få folk: Dårlig samsvar mellom oppgaver og ressurser plager hele 55 % av de spurte.
  • Vanskelig å finne gode skribenter: Halvparten av de spurte mente det var en utfordring å finne mennesker som kunne skrive godt nok.
  • Kan ikke nok om søkemotoroptimalisering: 44 % mente at det at ikke kan nok om søkemotoroptimalisering hindrer dem i å produsere godt innhold.
  • Mangler en plan: En tredjedel av de som svarte hadde en plan for produksjon av innhold, men den druknet i andre prioriteter. Undersøkelsen viser også at innholdsprodusenter bruker mindre enn 15 % av tiden sin i planleggingsfasen. Mindre enn 10 % sier at de alltid har en skrevet brief.

Kun 1,6 % av de spurte sier at alt går som smurt!

En av de beste måtene å sikre jevnlige oppdateringer med relevant og godt skrevet innhold, er å få hjelp fra tekstforfattere som jobber med nettopp det. Vi gjør innholdsproduksjon og sørger for at dere har ferske blogginnlegg til publisering og nyskrevne nyhetsbrev til utsendelse når dere ønsker det.

Vurderer du å få hjelp til å produsere innhold? Snakk med oss

– Camilla Hager, tekstforfatter og daglig leder i HvabeHager

image placeholder
Hello, world!

Title

Description

Author position

Trenger du også hjelp med tekst og markedsføring?