UTFORDRINGEN
Femstjerners-ideen ble født en februardag på Britannia. «Vi har lyst til å lage noe til alle barn som overnatter hos oss? Kanskje en nattahistorie eller noe». Director of Marketing & Communication Peter Gjerde, og Creative Editor Wil Lee-Wright trengte ikke si mer. Det er klart vi ville være med å utvikle dette «noe». Men hva skulle dette «noe» være?
LØSNINGEN
Det var viktig for oss å lage noe fysisk barna kunne få når de sjekket inn på hotellet (i disse digitale tider). Etter en real runde med idé- og konseptutvikling, var pitchen vår klar: Et magisk og mystisk barnehefte – hvor Britannias historie, kulisser og karakterer er med. Heftet ville vi utforme som et personlig pass. For det skulle jo, tross alt, ta barna med på en «reise» gjennom Britannia. I tillegg til hotellets historie, skrevet og tilpasset for målgruppen 5–10 år, skulle det være spekket med fakta, oppgaver, morsomme historier og illustrasjoner fra hotellet.
RESULTATET
Alt innhold måtte selvfølgelig testes. Én ting er å være voksne kreatører og tenke ut glupe ideer. Det er noe helt annet å være 5–6 år og faktisk forstå dem. En egen fokusgruppe med barn i alderen 4 til 10 år, ble derfor involvert fra start. Det var nok avgjørende for et så vellykket resultat (og svært lærerikt). Du
Design og illustrasjon ble gjort av flinke Marthe Gravseth Aspen i Designeriet.