UTFORDRINGEN
Vi digger å jobbe med kreative og nytenkende folk! Så da Nonspace® trengte et par ekstra penner på laget da de skulle utforme årsrapporten til Enova, var vi ikke vanskelig å be. Nonspace® skulle samtidig utvikle Enovas nye visuelle profil, så det var viktig å finne en løsning som forente språket med den nye profilen, og bidro til å virkeliggjøre Nonspace® sin nytenkende visjon. Med engasjerende historiefortelling og brukervennlighet i førersetet.
LØSNINGEN
Med mange oppgaver som skulle løses raskt, trengte Nonspace® minst én, men helst flere, tekstforfattere på laget i noen måneder. Vi stilte kvinnesterke; to tekstforfattere i 4 måneder. Mange av tekstene til årsrapporten var allerede skrevet, men av flere ansatte innenfor forskjellige fagfelt hos Enova. Vi ga tekstene en real språkvask, som ga en helhetlig følelse av Enova – i stil med Enovas nye identitet. Vi skrev også nye tekster som løfter menneskene i Enova, og det viktige arbeidet de gjør, frem i lyset. Det går tilbake igjen til Nonspace® sin visjon for den viktige rapporten.
RESULTATET
I løpet av de 4 månedene vi jobbet som en del av Team Nonspace® språkvasket vi tekstene Enova leverte, intervjuet Enova-ansatte om arbeidsplassen, var med på workshops og skrev splitter nye tekster til årsrapporten. Jobben vi sammen gjorde i denne perioden, la grunnlaget for Nonspace® sitt videre samarbeid med Enova – og de fremtidsrettede årsrapportene de skal produsere for dem fremover.
Takk, Team Nonspace®, for lånet av bilder og design fra rapporten!