UTFORDRINGEN
Norsk Helseinformatikk (NHI) er Skandianavias største helsenettside – oppdatert av leger, lest av helsepersonell, deg og meg. I tillegg til egne fagartikler publiserer NHI annonsørartikler. Annonsøren og reguleringer krever at disse er faglig presise, leseren krever at de ikke er kjedelige.
LØSNINGEN
NHI ønsket seg artikler som folk virkelig vil lese. De merket seg at også helsepersonell, selv om de forstår det tunge språket, foretrekker tekster med liv, puls og fortellergrep. Lar det seg forene med faglig presisjon?
RESULTATET
Vi tar oss av hele prosessen, fra innledende brief til ferdig tekst. Det starter gjerne med et grundig «ekspertintervju» – som oftest med en lege. Deretter går vi inn i snekkerboden og spikker og flikker. Ut igjen kommer vi med en tekst som flere tusen leger og helsepersonell får glede av. Vi er blitt fortalt at ekspertintervjuene er NHIs mest populære artikler – stas for både annonsøren, dem og oss!