1. Truende overskrifter
Frykt er en innebygget mekanisme i oss alle. Så et frø om noe skremmende som kan skje, og som leseren kanskje kan unngå ved å lese saken din.
-
- Slik kjenner du igjen en psykopat
- Dette gjør oss syke
- 10 grunner til å avlyse et prosjekt
2. Et løfte om et enklere liv
De fleste av oss har aktive og travle liv med karriere, barn, familie og hytteturer. Om det finnes noe der ute som kan gjøre tilværelsen litt mindre komplisert, ønsker vi det hjertelig velkommen og spanderer ofte et klikk.
-
- Kunsten å unngå en krangel
- Supertrikset som får deg fit i rekordfart
- Slik blir du en bedre sjef
3. Gjør som de kjente og berømte!
Kanskje ser vi opp til dem, kanskje misunner vi dem – eller kanskje vil vi unngå å bli som dem. Uansett motivasjon, er mange nysgjerrige på hvordan kjendisene gjør både det ene og det andre.
Om du vil ta i bruk kjendistrikset i titlene dine, er dette noen måter å gjøre det på:
-
- Slik får Stoltenberg tid til familien
- Se Johaugs superøvelser
- Dette kan du lære av Reitans lederstil
4. Dette gjør du feil
Det er menneskelig å gjøre feil, men vi vil jo helst unngå dem så langt det går. Heldigvis for leseren, kan jo du påpeke disse feilene – helst før de er gjort.
-
- 10 ting du som leder aldri må gjøre
- Samboertabben du ønsker å unngå
- Ikke gå i disse økonomifellene
5. Slik skal det gjøres i stedet
Få av oss er eksperter på alt, og innimellom trenger vi råd og veiledning for hvordan vi skal oppføre oss. Kan du servere enkle løsninger, gjør du det også enkelt å klikke.
-
- Slik kler du deg for jobbintervjuet
- 9 tips for å gå ned i vekt – uten å sulte
- Triksene du bør ta med deg i lønnsforhandling
6. Alle elsker lister!
Denne klassikeren går aldri av moten. Punktlister er lett å lese – og å skumlese. Også så ryddig da, gitt!
-
- 5 lure triks som sikrer deg høyere lønn
- 8 tegn på at du er klar for karrierebytte
- 6 titler som får deg til å klikke (den funka på deg, eller hva?)
Ha disse tipsene i bakhånd neste gang du skal lage en killer-overskrift, og sjansen er stor for at du får et resultat som får folk til å klikke.