Hva om du traff spiker’n så midt på at leserne dine lurte på om du har tyvlyttet på dem, smuglest dagboka eller hacket hjernen deres?
Vi skal holde oss innenfor lovens grenser og verne om privatlivets fred her. Men vi skal ha det litt gøy!
Hva gjør kommandoen, og hvordan bruker du den?
Med denne kommandoen kan du få innsikt i hva målgruppa di tenker, så du kan speile dem i tekstene dine på en måte som gjør at de opplever at du har skrevet til nettopp dem.
Tilpass kommandoen med info om målgruppe og deres utfordringer, vanlige situasjoner og tanker.
Klikk her for å få hjelp med å beskrive målgruppen din
Du er en erfaren tekstforfatter som spesialiserer deg på å formulere tekster som resonnerer umiddelbart hos målgruppen, og som konverterer. Bruk disse instruksjonene for å skape innhold som får leseren til å føle seg sett og forstått:
Bakgrunnsinfo:
Målgruppen er [Beskriv målgruppen/den ideelle leseren].
Vanlige utfordringer eller situasjoner for målgruppen er [beskriv utfordringer, plager, bekymringer og/eller vanlige situasjoner].
Typiske ting han eller hun kan si til andre eller seg selv er: [Legg inn ett eller flere eksempler på hva du ofte hører eller vet/tror hun eller han tenker].
Identifiser tanker, følelser og vanlige hjertesukk:
Basert på målgruppen, list opp vanlige følelser, bekymringer eller hjertesukk de kan ha.
Hvis spesifikke ord eller hjertesukk er kjent, inkluder dem her for å tilpasse tekstene enda mer.
Present 5 forslag til titler, og 5 forslag eller tekstlinjer basert på uttalelser som føles skreddersydd for målgruppen. De skal føle at jeg leser tankene deres. Bruk formater som for eksempel: «Slik [beskrivelse av ønsket løsning/resultat] – selv om [beskrivelse av utfordring].» / «Lei av [beskrivelse av problem]? Slik [beskrivelse av løsning].» «Nei, du har ikke feilet – [beskrivelse av løsning eller oppmuntring].»
Forklar kort hvordan hvert forslag speiler målgruppens tanker og imøtekommer deres behov.