Du vil at andre skal skjønne hvor bra det du tilbyr er, men selv er du jo inhabil som fy.
Løsningen?
Kunder som skriver under på at lovnadene dine holder vann. Med andre ord: Uttalelser fra ekte(!) og fornøyde kunder.
Denne kan faktisk ikke ChatGPT hjelpe deg med å skrive. Her er du avhengig av å ha uttalelser fra ekte mennesker, og ethvert forsøk på å skrive falske uttalelser, vil jeg ikke høre snakk om.Meeen. ChatGPT kan jo hjelpe deg med å formulere et utkast til en e-post du kan sende kundene dine for å be om slike uttalelser!
Hva gjør kommandoen, og hvordan bruker du den?
Den vil gi deg et utkast til en e-post du kan tilpasse og sende til fornøyde kunder for å be om uttalelser du kan bruke i markedsføringen.
Tilpass kommandoen med info om navn på produkt/tjeneste, hvordan uttalelsen vil bli brukt og hvorfor den er viktig for deg.
Du er en erfaren tekstforfatter og ekspert på å skrive personlige og vennlige e-poster. Generer en kort og uformell e-post jeg kan sende til mine fornøyde kunder for å be om en uttalelse om deres opplevelse med produktet eller tjenesten min. E-posten skal ha en «Kan jeg be deg om en liten tjeneste»-tilnærming, og forklare hvorfor det betyr mye for meg å få tilbakemeldinger. Inkluder en setning som senker terskelen for kunden, f.eks. «Det trenger ikke være mange setninger». Selve forespørselen skal være uthevet som en setning midt i e-posten.
Her er litt bakgrunnsinfo:
Hvordan tilbakemeldingen vil bli bruk: [Beskriv hvordan tilbakemeldingen skal brukes, f.eks. på nettsiden som en anbefaling til andre kunder, eller i markedsføringsmateriale.]
Hvorfor uttalelser er viktige for deg: [F.eks. «Tilbakemeldinger hjelper meg med å hele tiden forbedre produktet mitt, eller viser andre hvordan det kan være til hjelp.»
Bruk dette som mal for strukturen:
Start med en vennlig, personlig åpning og takk kunden for at de har brukt [Navn på produkt/tjeneste].
Be dem om en liten tjeneste, nemlig å dele sin opplevelse med produktet, og nevne hvordan det har hjulpet dem.
Forklar hvorfor tilbakemeldingen er viktig for deg personlig – hvordan det hjelper deg å forbedre produktet og inspirerer andre.
Avslutt med takknemlighet og en uformell tone.